Sumbawanga - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hidde Bruinsma - WaarBenJij.nu Sumbawanga - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hidde Bruinsma - WaarBenJij.nu

Sumbawanga

Door: Hidde Bruinsma

Blijf op de hoogte en volg Hidde

08 November 2015 | Namibië, Swakopmund

Ik zit nu ineen internetcafé in Sumbawanga en probeer nu het verslag te versturen.
Maandag zijn wij op safari geweest . Het was een droog gebied. Wij konden de dieren heel goed zien, onderweg naar de drinkplaatsen kwamen we al verschillende tegen, erbij waren er vele, hele kuddes kwamen er aan. Zebra’s, gemsbokken, springbokken. Er kwam ook een kudde van een tiental olifanten. Een tweetal leeuwen was ook bij een drinkplaats, de andere dieren waren op grote afstand. Het was een prachtige dag.
Dinsdag gingen we richting Zambia, voorbij Waterfontein hadrscarscijnlik heb kaden we een camping genaamd Kalkfontein. Het landschap wordt groener, en het blijft warm.
Woensdag gingen we verder richting Rundu. Voor Diviundu hadden we een camping in de wildernis bij de Zambezi rivier. Jij kon de nijlpaarden horen brullen. Zijkunnen ook op de camping komen om gras te eten. Als jij bij hen uit de buurt blijft zijn niet gevaarlijk, alleen wanneer je naar hen toegaat. Onderweg kwam ik op een asfaltweg hard te vallen. Ik keek of ik kon inhalen en plotseling sloeg het stuur weg. Hoe dat kon wist ik niet, waarschijnlijk heb ik een overstekend klein dier geraakt. Op mijn rechter ellenboog zat een schaafplek met een diep wondje, dit is gehecht met drie hechtingen. Op mijn rechterhand zat een diepe schaafwond. De motor ging achterop en ik naast de chauffeur. Vlak voor de camping hield een andere motor er mee op. Voorlopige conclusie Brandstofpomp kapot
Donderdag gingen met twee motoren op de aanhanger naar de grensplaats Katima. Een prachtige campingplaats aan de Zambezi rivier. Hier kon een Zuid Afrikaan een brandstofpomp regelen , die opgestuurd zal worden naar Lusaka in Zambia. Mij motor werd van de kar gehaald, en bereden door de persoon van de kapotte motor. ER mogen geen twee onbereden motors ingevoerd worden.
Vrijdag staken wij zonder problemen de grens over, de formaliteiten duurden ongeveer twee uur. Wij gingen naar Livingstone. Op sommige plaatsen zaten flinke gaten in de asfaltweg,
Vandaag zaterdag 31 oktober Gingen wij de Victoria watervallen bezoeken, dit was een grote teleurstelling. Een steile rotswand met hier en daar een stroompje, door de langdurige droogte was er geen aanvoer van water. Ik ga nu proberen dit bericht te versturen, de wifi valt soms zomaar uit Dit is me niet gelukt.
Zondag gingen we naar Lusaka , het was een lange rit over asfaltwegen. Het landschap werd gevarieerder, een beetje bergachtig. De camping was eenvoudig: geen wifi, soms gen stroom en water, wel liepen er zebra op de camping rond.
Maandag moesten we de Tanzaniaanse ambassade voor visa. Ook gingen we naar DHL voor het onderdeel , dat uit Zuid Afrika moest komen, dit was er nog niet,
Dinsdag ging ik naar een KTM dealer, voor een paar nieuwe spiegels, het onderdeel was aangekomen, dus hopen we morgen verder te kunnen.
Woensdag 4 oktober gingen we naar het noordoosten naar Serenje, Hier in de buurt gingen we naar een oude boerderij, midden in de natuur. Wij sliepen in de boerderij, ieder o[ een grote kamer. Alles was schitterend ouderwets, de elektriciteit kwam van een generator, voor een paar uur. De asfaltweg was goed. Het weer is veranderd, het was een graad of twintig en later begon het te regenen, Het landschap werd groener, de bebossing dichter en het werd glooiend, het deed West Europees aan.
Donderdag gingen we naar Mpika, Inde buurt was een warme bron het was een lange rit over asfaltwegen, eerst nog war regenachtig, maar later werd het droog. Het landschap bleef hetzelfde, op de camping was een warme bron waar je een beetje in kon baden.
Vrijdag gingen we naar een groot meer bij Mbala. Het landschap werd bergachtiger. Onderweg heb ik mijn hechtingen laten verwijderen. Wij kwamen bij een groot meer, Lake Tanganyika.
Zaterdag 7 oktober gingen wij de grens over. Het ging over een matige gravelweg. De grenspost was klein. Alle formuleren werden geschreven door een man. Na een anderhalf uur was alles geregeld in een gemoedelijke sfeer. Daarna gingen wij over beter gravel naar Sunbawanga. Dit is een grote stad. De eerste pinautomaten doen het niet. Morgen hebben we een rustdag. Dan ga ik proberen in een internetcafé om dit verhaal over testuren. De pinautomaten accepteren alleen mijn visacard.

  • 12 November 2015 - 21:03

    Sytze:

    he bruintje beer,

    voorzichtig daar, wij willen je wel heel terug hier !!

    geniet ervan..

    de zwaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2015

Kaapstad II

19 December 2015

Kaapstad

12 December 2015

Port Elizabeth

29 November 2015

Songo Mozambique

27 November 2015

Blantyre
Hidde

Motorrijder

Actief sinds 30 Sept. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5352

Voorgaande reizen:

30 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: