Blantyre - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Hidde Bruinsma - WaarBenJij.nu Blantyre - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Hidde Bruinsma - WaarBenJij.nu

Blantyre

Blijf op de hoogte en volg Hidde

27 November 2015 | Malawi, Blantyre

Hier een verslag uit Malawi.
Donderdag 19 november vertrokken we richting Monogoro. Eerst nog een stuk gravel en daarna asfalt. Wi gingen door een nationaal park, waar we nog wat wilde dieren zagen,
De volgende dag gingen we richting Irenga en kwamen wij op een stuk weg wat we de heenreis ook gehad hadden. Wij gingen ook weer naar dezelfde camping.
Donderdags ging het tot Mbeya over de bekende weg, daarna ging het zuidwaarts naar de grens met Malawi. In Ibanda vonden we een camping. Hier bleek dat ik mijn rijbewijs verloren was. Ik reis voorlopig mee in de volgauto, om dat zonder rijbewijs rijden in deze landen link is, het was een prachtig gebied. Bergachting met veel landbouw: bananen, thee en cassave. Er was ook nog een rubberplantage.
Zondag 22 november staken we grens over met Malawi. Het duurde ongeveer anderhalf uur.
De route was weer door mooi bergachtig gebied. We gingen naar Nyangwe, op een camping aan het Malawi meer. Dit is 600 kilometer lang en 50 kilometer breed. Het is net of je aan zee bent. Het water is lekker fris.
Maandag gingen we naar Kande nabij Nkhata Bay. Langs het meer loopt geen weg, wij gingen door de bergen, het was een mooi landschap alleen een beetje droog. s’ Nachts kregen wij een tropische onweersbui van 1 tot 7 uur, enorm veel regen en wind.
Nadat de volgende dag de tenten en andere zaken gedroogd waren vertrokken we naar Salina. De asfalt weg was eerst goed maar later werd hij smaller, met wat gaten. Er liepen en fietsten veel mensen langs de weg, er was weinig gemotoriseerd verkeer. Het was wat eentonig door vlak gebied.
Woensdag hebben we een rustdag op deze mooie camping aan het meer. Er is momenteel geen elektriciteit.