Indische Oceaan - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hidde Bruinsma - WaarBenJij.nu Indische Oceaan - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Hidde Bruinsma - WaarBenJij.nu

Indische Oceaan

Door: Hidde Bruinsma

Blijf op de hoogte en volg Hidde

18 November 2015 | Namibië, Swakopmund

Hier het verslag

Vanuit Sumbawanga gingen we richting Tunduma wij gingen over een mooie bergpas, met gravelwegen, Men had ons gezegd, dat er bruggen waren. Maar dit bleek niet zo te zijn, ook konden wij niet door de rivier rijden, Dus gingen wij laat in een hotel slapen. De startonderbreker van volgauto was kapot, maar dit werd de volgende morgen opgelost.
De volgende gingen wij over asfalt naar een camping bij Mbeya. Het landschap werd groener en s ‘avonds was er vaak en regenbui.
Woensdag 11 november ging het richting Mafinga, over asfalt, de volgende dag naar Dodoma, waar we in Lodge overnachten. Wij gingen in een restaurant eten Holland House. Hier duurde het ongeveer een uur voordat het eten o tafel kwam, dit was overal in Tanzania zo.
Vrijdag zijn wij over hoofdzakelijk gravelweg naar Karatu gegaan. Het landschap wordt nu bergachtig Bij Karatu is een grote krater, hier is toen de aarde nog woest en ledig was een hele bergtop door een vulkaan uitbarsting weggeslagen. Hij is 600 meter diep met een doorsnee van 20 kilometer. Het is weidegebied met een paar bossen. Vele wilde dieren waren in grote kuddes aanwezig.Zaterdag hebben wij er een safari gemaakt. Het was prachtig.
Zondag zijn wij naar een camping gegaan in Dutch Corner bij de Kilimanjaro, weer hadden wij pech,
Het was regenachtig en de berg was gehuld in wolken.
Maandag zijn wij richting Indische Oceaan vertrokken. Nabij Same overnachten wij op simpele natuurcamping. De elektriciteit was uitgevallen en wij douchten ons door warmwater over ons heen te gieten
Dinsdag zijn we nabij Pagani op een camping aan de Oceaan gekomen. Wij zwommen in de Indische Oceaan en water was warm, het is net of in bad gaat.
Woensdag hebben wij een rustdag en in de bar probeer ik dit stuk over te sturen.

• 18 November 2015 - 17:30

Erik Post:

Hoi Hidde, ik kreeg van Klaas de link van je waar ben je nu site. Leuke verhalen hoor! Echt back to basic.

Ik zal de rest ook nog lezen en wens je nog veel motorplezier.

Groetjes,
    Erik, Marian en de kids